Nu får du komma hem till Birgitta
Tack för alla år och för alla Julaftnar vi haft tillsammans
Hilding uppvaktar Birgit på födelsedagen 2025
Så har världen blivit en gentleman mindre.
Kära Hilding nog var det ett ödes nyck att vi efter alla år med vänskap båda skulle hamna på Trädgården, Du förgyllde många stunder med den diktbok du hade i ditt oändliga mi nne . På bilden uppvaktar du som så många gånger förr migpå min födelsedag Denna gång är di 100 år Tack för många goda år med dig ich abirgitta
Kära Hilding nog var det ett ödes nyck att vi efter alla år med vänskap båda skulle hamna på Trädgården, Du förgyllde många stunder med den diktbok du hade i ditt oändliga mi nne . På bilden uppvaktar du som så många gånger förr migpå min födelsedag Denna gång är di 100 år Tack för många goda år med dig ich abirgitta
Kära Hilding nog var det ett ödes nyck att vi efter alla år med vänskap båda skulle hamna på Trädgården, Du förgyllde många stunder med den diktbok du hade i ditt oändliga mi nne . På bilden uppvaktar du som så många gånger förr migpå min födelsedag Denna gång är di 100 år Tack för många goda år med dig ich abirgitta
Nu är ni återförenade i evigheten och i kärleken
En sista hälsning käre Hilding! Du var min fadder i Frimurarna tillsammans med din svåger Gunnar Norén (gift med Margareta från Boden, syster till Hildings hustru Birgitta. Margareta var Bodenvän till min mamma Kickan, en vänskap som varade livet ut)./Jan
Tack Hilding för vänskap och trivsamma minnen.
Alltid trevligt att lyssna till Dig med all den kunskap
och klokhet som du förmedlade.
Vi har skrattat sjungit nu du vandrat till dina nära och kära vila i frid Hilding
Vila i frid bästa Hilding
En av alla dikter som älskade Hilding läste ur sitt minne:
Ensam jag skrider fram på min bana,
Längre och längre sträcker sig vägen.
Ack! uti fjärran döljes mitt mål.
Dagen sig sänker. Nattlig blir rymden.
Snart blott de eviga stjärnor jag ser.
Men jag ej klagar flyende dagen.
Ej mig förfärar stundande natten.
Ty av den kärlek, som går genom världen,
Föll ock en strimma in i min själ.
av Erik Gustaf Geijer
Vila i frid käraste Hilding
Tack för alla fina samtal genom åren.
I ljust och varmt minne bevarad!
Marcus och Eva
Maria
Åsa
Tack för Din vänskap och den gästvänlighet Du alltid visade! Vi minns med stor glädje Dina limerickar, framförda med Din språkliga slagfärdighet. Alltid med glimten i ögat.
Du fattas oss.
Rufus